Quantcast
Browsing all 23 articles
Browse latest View live

Clik here to view.

Fun with flags: Polska i Ukraina – bazinga!

Kolejne zdjęcie dla miłośników programów typu “Fun with flags” :) Była już sama flaga Ukrainy, to teraz zaprezentujemy flagi Polski i Ukrainy na najwyższym szczycie tego drugiego kraju, czyli na...

Šarganskoj osmici: 15,44 km, 22 tunele, 5 mostów, 300 m przewyższeń

Jeśli kiedyś zdarzyłoby się Wam wybrać do Serbii w okolice leżącej tuż przy granicy z Bośnią i Hercegowiną miejscowości o nazwie Mokra Gora (Мокра Гора) to polecam wybrać się w podróż pociągiem...

Midżur (serb. Миџор – Midžor) – najwyższy szczyt Serbii

Słupek? – Jest. Flaga Polski? – Jest. Absolutny brak widoku? – Jest. Tym razem jestem już zupełnie pewny, że najwyższy szczyt Serbii – Midżur (serb. Миџор – Midžor) – został przez nas zdobyty. Po...

Drużyna Ryjka na najwyższym szczycie Serbii

Co tu jeszcze dodać, skoro tytuł w zasadzie wszystko mówi? Na zdjęciu widzicie radosną drużynę (od lewej): Gosia, ja i Jakub – po zdobyciu najwyższego szczytu Serbii, czyli góry Midżur 2168 m n.p.m....

Dyskusja na Starej Płaninie

Okazuje się, że w dyskutować i kłócić się można o wszystko :) Tym razem wyszło na to, że mamy totalne odmienne zdania, na temat umiejscowienia najwyższego szczytu Serbii. Kto i dlaczego miał rację –...

Graniczny Ryjek –СФРЈ РБ

W drodze na Midżur, czyli najwyższy szczyt Serbii natrafiliśmy na ciekawy relikt przeszłości – słupek graniczny na którym napisane było po jednej stronie СФРЈ 3’34, a po drugiej РБ 334. Co oznaczają te...

Gołoszyce – koniec/początek Głównego Szlaku Świętokrzyskiego

Dumna ekipa pod tabliczkami we wsi Gołoszyce. Właśnie zaliczyliśmy cały Główny Szlak Świętokrzyski wymalowany kolorem czerwonym. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Kuźniakach i w ciągu 4 dni przebyliśmy 105 km...

Clik here to view.

Ostatni taki poranek na Hawiarskiej…

Pomimo nieprzyjemnego deszczu wybrałem się z Jakubem i Sławkiem po raz kolejny do Gorczańskiej Chaty (GoCha) – kiedyś Hawiarskiej Koliby. Niestety prawdopodobnie przez długi czas nie zawitam ponownie w...

Ryjek na szczycie Musała (2925 m n.p.m.) z ekipą

O szczycie wiecie już wszystko, więc teraz dodam jedynie, że na tym najwyższym szczycie całych Bałkanów i jednocześnie Bułgarii wszyscy zdobywcy tradycyjnie fotografują się ze swoimi flagami. Tak też...

Ryjek na szczycie Musała (2925 m n.p.m.) – cały szczyt

Wiecie już o samym szczycie, pokazałem Wam zdjęcie z Gosią i Jakubem, a teraz przyszedł czas na tzw. szerszy plan! Tak oto prezentuje się sam wierzchołek najwyższego szczytu Bułgarii i Bałkanów, czyli...

Księga wejść na Dinarę

Widzieliście już jak wygląda najwyższy szczyt Chorwacji, pokazałem Wam słupek oraz jak bawię się pieczątką. Teraz przyszedł czas na obiecaną księgę wejść, do której oczywiście wszyscy się wpisaliśmy –...

Clik here to view.

[OC] Ryjek spotyka LJustysię, kubu i …

Tym razem możecie zobaczyć zdjęcie, na którym pozuję razem z trzema keszerami, których poznałem na Przełęczy Kowarskiej 727 m n.p.m. – byli to LJustysia, kubu i keszer, którego nick wyleciał mi z głowy...

Clik here to view.

Ryjek na Skopcu 724 m n.p.m.

Na Skopcu 724 m n.p.m., czyli najwyższym szczycie Gór Kaczawskich nie dość, że nic nie ma to jeszcze nic nie widać :P Postanowiłem więc zrobić mały bukiet…

Ryjek na Kékes(u), czyli najwyższym szczycie Węgier

Kékes czyli najwyższy szczyt Węgier – całe 1014 m n.p.m., z parkingiem blisko szczytu :) Niestety podczas naszego zdobywania było zimno, deszczowo i mglisto. Nawet nie spróbowałem słynnej wątróbki z...

Clik here to view.

Ryjek przed Schroniskiem Górskim „Trzy Korony”

Schronisko Górskie „Trzy Korony” w Sromowcach Niżnych to najdalszy punkt, do którego można dojechać autem, przed wyruszeniem w Pieniny. My postanowiliśmy zrobić szybką akcję i wskoczyć na  Trzy Korony,...

Clik here to view.

Ryjek na misji w Kosowie, czyli Djeravica 2656 m n.p.m.

Próbowałem zdobyć Daravicę już jakiś czas temu. Niestety podczas poprzedniej wyprawy Jakub się rozchorował i musiałem mu masować plecy w hotelu  :P – dlatego też zmuszeni byliśmy odłożyć wejście na...

Ryjek na Pic de Coma Pedrosa, czyli najwyższym szczycie Andory

Znów wszedłem z drużyną na kolejny szczyt Korony Europy! Tym razem jest to Pic de Coma Pedrosa 2946 m n.p.m., czyli najwyższy szczyt Andory. Kraik malutki i na dobrą sprawę można go kijem przerzucić,...

Clik here to view.

Ryjek zdobywa najwyższy szczyt Czarnogóry – Zla Kolata 2534 m n.p.m.

Mój kolejny szczyt z Korony Europy. Tym razem Zla Kolata 2534 m n.p.m., czyli najwyższy szczyt Czarnogóry. Spaliśmy na podwórku u bardzo miłych lokalnych mieszkańców (Albańczyków). Nawet wieczorem...

Ryjek i bałwan na 4000 m n.p.m. w Afryce

W drodze na Dżabal Tubkal, czyli najwyższy szczyt Maroka i całej Afryki Północnej zatrzymaliśmy się na odpoczynek na 4000 m n.p.m. Jak się okazało – był tam idealny śnieg do ulepienia bałwana! Tak więc...

Clik here to view.

Ryjek zdobywa Midżur – ponownie!

A tutaj już byłem! To najwyższy szczyt Serbii – Midżur 2168 m n.p.m. Niestety ostatnim razem była mgła, wiec postanowiłem wrócić aby zrobić sobie lepsze zdjęcie. Widoki też znacznie przyjemniejsze niż...